EKL:n liittokokous 14.-15.6.2017.

Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL:n 20. liittokokous

Kokous pidettiin Lappeenrannassa 14.–15. kesäkuuta 2017 Holiday Club Saimaalla. Kokouspaikka sijaitsi Joutsenossa entisen Rauhan parantola-sairaalan alueella. Kokoustilana oli hotellin päärakennuksessa oleva jäähalli. Hallista oli puolet käytössä kokoustilana ja illnvietto oli toisessa päässä.

Kokous alkoi klo 14, liiton puheenjohtaja Matti Hellstenin avauksella.

Kokoukselle valittiin kolme puheenjohtajaa:  Kimmo Reponen Lappeenrannasta (Joutsenon Eläkkeensaajat ry), Maija Piitulainen Äänekoskelta (Suolahden Eläkkeensaaja ry) ja Erkki Partanen Nurmijärveltä, (Parasta aikaa EKL ry). Kokouksen sihteeristön muodostivat liiton toimistosta: Petra Toivonen, Marja-Leena Lehtimäki ja Birgitta Kuittinen.

Järjestäytymisen jälkeen keskiviikkona, ensinmäisenä päivänä valittiin liitolle uusi kunniapuheenjohtaja ja kunniajäsenet, yksi piiriä kohden. Asetettiin valiokunnat ja käytiin asiakohdista lähetekeskutelu iltaan asti. Illanvietto alkoi klo 19.30.

Torstaina kokous alkoi jo aamulla klo 8 liiton toimintaan liittyvillä asioilla. Kokouksessa valittiin puolenpäivän aikaan uusi puheenjohtaja liitolle, hallitus ja valtuusto sekä valtuuston puheenjohtajisto. Liittokokous päättyi hiukan klo 14 jälkeen  Eläkkeensaajien lauluun.

Alla olevassa kuvagallerissa on 50 valokuvaa. Kuvien lähteet: EKL:n kotisivuilta poimitut. Kuvapaja, Lappeenranta / Antti Haikola ja Ari Kiljunen. Pohjanmaan piiri / Lauri Viitala / tiedostussihteeri. Kuvia on poimittu muutamia EKL:n piirien kotisivuilta. Kuvien muokkaus Pohjanmaan piirin kotisivuille/ Niilo Hamari.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi siitä suurennoksen

EKL:n liittokokousesta on erillinen PDF- kuvakooste